اصل مهدویت مورد اتفاق همه ی مسلمان هاست

اصل مهدویت مورد اتفاق همه ی مسلمان هاست

اصل مهدویت مورد اتفاق همه ی مسلمان هاست. ادیان دیگر هم در اعتقادات خودشان ، انتظار منجی را ، در نهایت زمانه دارند. آنها هم  در یک بخش قضیه ، مطلب را درست فهمیده اند ؛ اما در بخش اصلی قضیه ، که معرفت به شخص منجی است ، دچار نقص معرفتند. شیعه ، با خبر مسلم و قطعی خود ، منجی را با نام ، با نشان ، با خصوصیات ،‌ با تاریخ تولد می شناسد. ۱۳۸۴.۰۶.۲۹

خصوصیت اعتقاد شیعیان این است که این حقیقت را در مذهب تشیع از شکل یک آرزو ، از شکل یک امر ذهنی محض ،‌ به صورت یک واقعیت موجود تبدیل کرده است. حقیقت این است که شیعیان وقتی منتظر مهدی موعودند ، منتظر آن دست نجات بخش هستند و در عالم ذهنیات غوطه نمی خورند ؛ یک واقعیت را جست و جو می کنند که این واقعیت وجود دارد. حجت خدا در بین مردم زنده است ؛ موجود است ؛‌ با مردم زندگی می کند ؛ مردم را می بیند ؛ با آنهاست ؛‌ درد های آن ها را ، آلام آن ها را ،‌ را حس می کند.

انسان ها هم ، آن هایی که سعادتمند باشند ، ظرفیت داشته باشند ، در مواقعی به طور ناشناس او را زیارت می  کنند. او وجود دارد ؛ یک انسان واقعی مشخص با نام معین و در میان مردم است و با آن ها زندگی می کند. این ، خصوصیت عقیده ی ما شیعیان است.

آنهایی هم که از مذاهب دیگر این عقیده را قبول ندارند ، هیچ وقت نتوانستند دلیلی که عقل پسند باشد بر رد این تفکر و این واقعیت ، اقامه کنند. همه ادله روشن و راسخ که بسیاری از اهل سنت هم آن را تصدیق کرده اند ،‌ به طور قطع یقین از وجود این انسان والا ، این حجت خدا ، این حقیقت روشن و تابناک با همین خصوصیاتی که من و شما می شناسیم حکایت می کند و شما در بسیاری از منابع غیر شیعه هم این را مشاهده می کنید.

فرزند مبارک پاک نهاد امام حسن عسکری (ع) ،‌ تاریخ ولادتش معلوم است ،‌ مرتبطینش معلومند ،‌ معجزاتش مشخص است و خدا به او عمر طولانی داده است و می دهد. و این است تجسد آن آرزوی بزرگ همه امم عالم ،‌ همه قبایل ،‌ همه ادیان ،‌ همه نژادها ، در همه دوره ها . این خصوصیت مذهب شیعه درباره این مسءله مهم است.۱۳۸۷.۰۵.۲۷

بیانات مقام معظم رهبری

 





:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : شنبه 10 آذر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: